کشت چغندر علوفه‌ای نخستین بار در مازندران 

برای نخستین بار ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان بهشهر به کاشت چغندر علوفه ای پاییزه اختصاص یافته است.

عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت چغندر علوفه‎ای پاییزه به صورت آزمایشی برای ترویج و آشنایی کشاورزان و دامداران استان در اراضی شهرستان بهشهر انجام شد.

او تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت‌های هوایی و برگی مناسب، کیفیت بالای غده‌های چغندر، عیار قند مناسب و ارزش غذایی با کیفیت در مقایسه با سایر محصولات علوفه‌ای را از ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای اعلام کرد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای، این محصول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان‌های کمبود علوفه باشد.

عباس زاده گفت: میزان آب مصرفی چغندر علوفه‌ای نسبت به سایر محصولات دامی از جمله ذرت پایین‌تر است و با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش منابع آب، چغندر علوفه‌ای می‌تواند جایگزین مناسبی برای خوراک دام باشد.

او افزود: با توجه به اینکه میزان عیار چغندرعلوفه‌ای ۱۳ است و با مصرف آن مشکلی برای دام پیش نمی‌آید، با اجرای این طرح می‌توان بخشی از علوفه مصرفی و مورد نیاز استان را در سال‌های آینده تامین کرد.

برداشت چغندر علوفه‌ای از اواسط تیرماه در استان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار